Liekje81 ja kanperen met tent of caravan doe ik niet 🤣 Maar dan zou ik alles al bij elkaar hebben liggen en kun je het zo pakken.
Zo werkt dat vaak niet met kamperen. Je moet alles nog checken en vaak ga je niet al je spullen dubbel kopen enzo. Veel komt bijv uit je eigen keuken. Dingen zoals scharen vergeten boeit niet, daar raakt denk ik niemand van in de stress. Heel veel dingen zijn met kamperen met de tent wel zwaar onhandig als je het vergeet. Met de caravan is het echt al veel makkelijker en uiteindelijk hadden wij alles wel dubbel, want we kochten elk jaar een beetje erbij. Vroeger konden we het gewoon niet betalen om alles direct dubbel aan te schaffen. We gaan nu in een stacaravan en onderweg gewoon in een huisje, dus dat scheelt al een hoop.
——
Het is vooral ook al het werk erom heen wat iig ons veel tijd kost. Vooral als we langer dan twee weken weggaan, komt er veel extra bij. Ik neem aan dat anderen (op andere manieren misschien) dat ook hebben?
Als ik kijk naar afgelopen week bijv. Ik ben drie dagen bezig geweest in de tuin. Als ik dat niet zou doen, zou ik over drie weken echt heel veel werk hebben vanwege de tuinontploffing. Ik moet dan ook weer werken, dus geen optie.
Vorige week moest ik al mijn medicijnen al tellen om te kijken of ik uitkwam, extra recepten aanvragen en de medicijnverklaring regelen. De auto is een rijdende afvalbak en ligt vol met klusspullen. Moet ook nog. In de laatste twee dagen moet het gras worden gemaaid, want anders komen we er over drie weken niet meer doorheen met de maaier. Het kippenhok moet op het laatste moment schoon, want dat ga ik de oppas niet vragen om te doen.
Oppas moet ik nog uitleg geven en dingen voor opschrijven. Alle planten (35 stuks in huis 😬) moeten op één plek worden neergezet zodat de oppas geen zoektocht hoeft te houden met water geven. Vandaag alleen al heb ik 6 wassen gedraaid. Morgen nog alle hondenkleedjes, speelgoed en tuigjes, want ik ga niet twee dagen rondrijden met stinkkleedjes en ander hondenstinkspul in de auto.
Verder moet er op het laatste moment nog van alles gekocht en besteld worden. Ondertussen moet nog wat in huis gebeuren, omdat de schoonmaakster ook vakantie heeft. Hoeft niet spik en span, maar het hoeft ook niet smerig te zijn. En dan zal ik nog van alles vergeten zijn, maar dit staat nog allemaal los van het inpakken zelf. Daarvoor moet ik nog dingen zoeken, want we zijn altijd van alles kwijt (waar liggen bijv die stomme rabies penningen waar ik al twee dagen naar zoek 🤬)
Heel veel dingen doe je normaal ook, maar dan verspreid ik het over de weken ipv in één week te proppen. Ondertussen rijdt mijn man de afgelopen twee weken ook nog bijna dagelijks naar het ziekenhuis, wat hem elke dag 3 uur kost. En dat naast zijn 40 uur per week werken. Hij heeft pas de dag voordat we weggaan vrij.
Ik vind het heel knap als mensen bovenstaande allemaal in 2 uur kunnen inclusief inpakken en alles in de auto zien te passen en meten (het passen is een uitdaging hier!), maar ik doe er dus echt wel wat langer over 😝.
Ik ben op dit moment behoorlijk op eerlijk gezegd. Ik weet dat het het waard is en dat ik dit vergeet als ik met mijn bips in de zon aan mijn aperol spritz lig te nippen en naar wat palmbomen lig te staren met een goed boek. Ik haat alleen de week voor lange vakanties.