Liekje81 ik denk wel hoe meer kinderen, hoe meer werk. Van 1 naar 2 vond ik al een groot verschil met pakken ivm leeftijdsverschillen, omdat elk kind weer wat anders nodig had aan extra zooi voor het zwemmen, slapen, spelen enz en ik denk dat 3 kinderen nog veel meer werk is. Het kost best wel wat mentale energie om overal aan te denken.
Ook hoe lang je gaat maakt uit denk ik. Ik merk zelf echt wel verschil tussen 1 of 3 weken en helemaal hoe je gaat. Kamperen in een tent met kinderen voor 3 weken lang is gewoon onmogelijk te pakken in één avond. Kampeerspullen zijn vaak ook gewoon te duur om daar even te kopen en/ of slecht verkrijgbaar in het buitenland. We hebben weleens een hele vakantiedag besteed aan het zoeken van een stom gasflesje die op onze brander paste. Dichtsbijzijnde kampeerwinkel was twee uur rijden en had hem niet. We hebben ooit naast mensen gestaan die hun tentstokken vergeten waren. Dat is echt a-relaxed als je na twee dagen rijden aankomt met je gezin. Ook gewoon hartstikke duur om een nieuwe tent te moeten kopen.
In mijn uppie een paar nachten kamperen in mijn minitentje deed ik daarentegen in 15 minuten. Backpack met kampeeruitrusting inclusief toiletspullen stond standaard al klaar. Enkel mijn kleding, ereader en wat eten erin en dat was het.