Bloem Voor mij staan logica en gevoel wel los van elkaar. Natuurlijk is alles verbonden met elkaar en we zijn geen robots. Ik zeg ook helemaal niet dat mensen die hun gevoel uiten niet logisch argumenteren. Het kan beide, maar ik merk bij mezelf dat ik in een discussie probeer niet op gevoel in te gaan maar het bij argumenten te houden, omdat anders mijn argumenten vertroebeld worden en ik zo niet helder na kan denken over een onderwerp. Dat is hoe het bij mij werkt, dat is niet beter of slechter dan wat anderen doen, maar ik merk dat er een verschil inzit bij mensen en dat zorgt voor miscommunicatie. In ieder geval voelen mensen zich persoonlijk aangevallen en dat vind ik jammer. Ik heb het idee dat je mijn bericht nu als aanval ziet, zo was het niet bedoeld, ik probeer mijn ervaring op te schrijven.
En dat turven, tja voor mij gaf het inzicht. Natuurlijk is het simpel, maar het maakt wel duidelijk dat het niet zo is dat een overgrote meerderheid hier helemaal niet pro Zeeman is op dit onderwerp terwijl dit wel zo gepresenteerd werd toen werd gezegd dat het leek alsof een afwijkende mening niet welkom was (terwijl die mening juist niet afwijkend was, die hoorde bij wat de meerderheid vond). Snap je wat ik bedoel?