Vannacht bedacht ik me dat ik dit jaar helemaal niet gestemd had op de Top 2000. Tot mijn grote vreugde kwam ik er vanochtend achter dat er deze week gestemd kan worden en dat ik dus nog niet te laat ben.

Waar ga jij op stemmen? Of: waar heb je op gestemd?

Ben Pink Floyd vergeten zie ik nu. Maar goed, die krijgt toch altijd veel stemmen.

Billy Joel - Goodnight Saigon
    Guns N' Roses - Estranged
    The Police - Walking on the moon
    Sting - Fields of Gold
    Goo Goo Dolls - Iris
    Simon & Garfunkel - America
    Robbie Williams - Come undone
    Linkin Park - In the end
    The Beatles - Let it be
    Eagle Eye Cherry - Save Tonight
    Ben E. King - Stand by me
    Golden Earring - Twilight zone
    Toto - Stop loving you
    Aerosmith - Don't wanna miss a thing
    Acda en de Munnik - Ren Lenny ren

De nummers waar jullie op stemmen, is dat ook wat jullie in het dagelijks leven vaak luisteren? Het valt me altijd op dat er tijdens de top 2000 allemaal superleuke muziek op de radio is en de rest van het jaar vind ik het tegenvallen: veel minder leuke nummers, vaak hetzelfde. Vraag me af waarom ze niet meer doen met de informatie waar men blijkbaar graag naar luistert. Maar misschien heb ik de goede zenders nog niet gevonden. 😉

Aries ik luister tijdens mijn werk veel naar radio Veronica.

• [verwijderd]

Aries veel minder leuke nummers, vaak hetzelfde.

Voor mij is dat precies de omschrijving van de top 2000 🙈

Haha, nou elk jaar hetzelfde kan, maar in ieder geval niet elke dag. 😁 En het eerste punt is een kwestie van smaak natuurlijk, maar vroeg me af of voor veel mensen de nummers die ze eigenlijk het beste vinden niet de nummers zijn die ze doorgaans graag veel luisteren.

• Manque hebben hierop gereageerd.

Aries ik maak gewoon eigen afspeellijsten met muziek. Word doorgaans niet vrolijk van wat er langskomt op de radio.

Aries Ik luister eigenlijk alleen met de top 2000 en soms in de auto naar de radio. Verder soms cd's: soms van artiesten waar ik ook op stem, vaker naar musical-cd's of de Efteling-cd, nog vaker naar kinderliedjes🙃

• [verwijderd]

Aries wisselend, maar in ieder geval niet iets wat de top 2000 zou bereiken. Mijn favoriete band is BoySetsFire, en daar heeft geen hond ooit van gehoord 😆

Het valt me vooral op dat mijn halve timeline ieder jaar rond deze periode ineens spontaan enorme Pink Floyd fans zijn, terwijl ze de rest van het jaar vooraan staan bij de Snollebollekes. Ik vind dat een beetje.. apart.

[verwijderd] Dat komt omdat mensen Pink Floyd associëren met de Top 2000. Ik stem ook elk jaar min of meer hetzelfde omdat ik dan m'n lijstje van vorig jaar erbij pak. En dan tijdens het luisteren van de top 2000 denk ik: dáár had ik op willen stemmen!

Simply Red - Fairground
                   Crowded House - Weather With You
                   Wes - Alane
              Alanis Morissette - Ironic
              Ilse DeLange - World Of Hurt
              Genesis - No Son Of Mine
              Genesis - Jesus He Knows Me
              Willeke Alberti - Telkens weer
              The Corrs - Radio
              Claudia de Breij - Sleur met jou
              Peter Fox - Haus Am See
              Bløf - Aanzoek Zonder Ringen
              Pink Floyd - See Emily Play
              Loreen - Euphoria
              Dido - Here With Me
              Enya - Orinoco Flow (Sail Away)
              Bløf - Open Je Ogen
              Slongs Dievanongs - Lacht nor mij
              Moby - Why Does My Heart Feel So Bad
              Peter Gabriel - Solsbury Hill
              Bon Jovi - Livin' On A Prayer
              Clouseau - Domino
              Tori Amos - Silent All These Years
              Hooverphonic - Amalfi
                • [verwijderd]

Vulpen jawel, maar daardoor voelt het voor mij niet oprecht meer. Als iemand alleen Pink Floyd stemt omdat dat verwacht wordt bij de top 2000, dan is die lijst in mijn ogen niet representatief meer voor wat mensen écht graag luisteren. Dan snap ik goed dat de afspeellijsten de rest van het jaar zo enorm verschillen..
                Voor mij is dat nou net weer de reden waarom ik dus nooit stem, want waar ik naar luister komt er toch niet doorheen omdat iedereen toch Pink Floyd stemt. Ergo, vicieuze cirkel 😆

[verwijderd] Nee, niet omdat het verwacht wordt, maar omdat ze het ermee associëren. Ik vind (sommige nummers van en met name See Emily Play van) Pink Floyd écht heel tof. En ik luister het verder nooit. Ik vind zo veel muziek leuk, en de Top 2000 het leukst 🙂 Het is ook gewoon de tijd van het jaar, mensen luisteren dan graag naar nostalgische nummers denk ik.
                  En uiteraard speelt ook mee dat mensen stemmen op nummers die in de stemlijst staan, omdat die kans maken om op de lijst te komen. Maar ik heb lekker toch op Slongs Dievanongs en Willeke Alberti gestemd🙈😂

Moet nog stemmen, maar mijn onbetwiste nummer 1 is Queen... en nee, niet met Bohemian Rhapsody, maar Innuendo.

• [verwijderd]

Vulpen ik heb toch maar gestemd, gedeeltelijk uit protest omdat ik het niet oké vind dat hij niks kende wat ik daadwerkelijk luister. 🙈
                    De helft heb ik handmatig moeten invullen 🤣
                    En natuurlijk, als ik kies voor BSF kan ik dat verwachten, maar er zitten ook nummers bij die echt niet zo onbekend zijn. (Lily Allen, Alicia Keys)
                    Zal hem zo hier plaatsen, even snel douchen.

• [verwijderd]

Manque van jou geloof ik dat wel. Van de meeste mensen in mijn omgeving, nah. Gevalletje 'kijk mij eens een culturele bijdrage leveren, dan ben ik er weer een jaar vanaf'.