Al met al vond ik dit niet echt een leuk seizoen. Veel opdrachten die sowieso al bijna onmogelijk zijn, waarbij het zonder mol al knap zou zijn als het lukt; weinig opdrachten met gelaagdheid, waarin de psychologische oorlogvoering binnen de opdracht echt een grote rol speelt; vier finalisten die de laatste aflevering nog moeten gaan bedenken wie de mol is; drie afleveringen waarin er niemand naar huis ging; weinig gedaan met jokers (en helemaal niks met topito's) die toch ook voor een leuk psychologisch spel zorgen. Ik vond het teleurstellend.
Er waren wel wat gelaagde opdrachten hoor, waar je acties echt heel duidelijk op meerdere manieren kunt interpreteren, zoals die met de hovercrafts; die waar ze enveloppen moesten pakken waarop namen van molloten stonden; dat verkopen van hollands eten in etenskraampjes; het verzamelen van de letters van "wie is de mol?"; het verzamelen van het theeserviesje. En ook die opdracht met die draaitafel vond ik gaaf. Maar in eerdere siezoenen vond ik af en toe een enkele opdracht saai, terwijl de rest gaaf was, en dat was nu eerder andersom.
Edit: daarbij speelt denk ik ook dat ik niet denk dat Rob of Buddy de mol is en dat er dan dus niemand de mol heeft ontmaskert. Dat vind ik stom. Dan is er dus geen echte winnaar.