Vandaag wederom lekker gefietst (zie NU fototopic), dat was echt heel fijn. En daarna mijn familie op bezoek gehad voor mijn verjaardag (die is morgen). Het was superfijn dat het lekker weer was, want hierdoor konden we in de tuin zitten en kon N. zich in de huiskamer afzonderen als dat nodig was. Het eerste half uur vond hij het buiten wel leuk en heeft hij zelfs even met zijn neefje op de trampoline gesprongen. Maar daarna bleef hij binnen. Hij wilde ook voor het eten niet naar buiten, dus hij heeft op de bank gezeten.
Het is dubbel, zulke feestjes. k hou zo van mijn familie en ik vind het zo leuk als ze een keertje allemaal tegelijkertijd hier zijn en we ze eten en drinken kunnen voorzetten. Ik nodig alleen mijn directe familie uit, in totaal 9 mensen, dus echt druk is het niet. Maar het is onze zoon gewoon teveel. Zelfs toen ze weg waren kwam hij niet tot zichzelf en bleef de hele tijd hard zijn handen tegen de muur aan slaan, hij maakte helemaal geen oogcontact meer. Hij ligt nu op bed, maar blijft druk. Ik hoor dat hij de hele tijd aan het slaan is.
Het is fijn als er mensen op je verjaardag komen, maar niet als je ziet dat er één iemand helemaal door van slag raakt en ook uren nadien niet gekalmeerd is. Misschien dat ik volgend jaar maar een etentje buiten de deur geef, zonder Luc, zodat hij thuis kan blijven met die kleine jongen.