Hooyo-shimbir mijn favoriet is de volgende:
stok pakken, touw aan vast knopen met daaronder een gewicht. Flesje water functioneert ook prima. Armen gestrekt voor je houden op schouderhoogte met de stok horizontaal in beide handen. Vervolgens met beide handen de stokken draaien zodat het touw om de stok wordt gewikkeld en het gewicht omhoog wordt getrokken. Zodra het touw geheel omwikkeld is, weer afwikkelen enz. Dit wordt snel pittig voor handen en onderarmen.
aan de deur hangen (ik kopieer even de tekst)
Met deze oefening heb je binnen de kortste keren een stevige grip in je hand. Ga voor een open deur staan met je voeten tegen de rand van de deur. Hou de deur met รฉรฉn hand vast ter hoogte van je middel en zak door je knieรซn tot je op je hakken zitten en naar achter kan leunen.
Probeer de oefening met beide handen tot je moeiteloos aan de deur kan hangen. Begin door eerst je duim en drie vingers te gebruiken; dit bouw je af naar je duim en twee vingers tot je uiteindelijk met alleen je duim en wijsvinger aan de deur kan hangen. Als je dit geen moeite meer kost, kun je jezelf uitdagen door je vanuit de hurkende positie achterover te laten vallen. Voordat je valt, grijp je de deur vast met รฉรฉn hand. Hiermee train je niet alleen je hand, maar ook je snelheid en reflexen, vooral als je jezelf met meer kracht laat vallen.
bron: https://lifehacking.nl/persoonlijk-tips/zo-train-je-een-sterke-grip-in-je-hand/
en ik heb griptrainers. Paar euro via de webshop van de Lidl en verstelbaar in gewicht.
verder heel veel optrekken met zowel horizontale grip (gebruik ik de achterkant van een traptrede voor) als verticale grip (zijkant spijlen van de trap), maar je hebt ook gewoon pull up bars met beide functies.
Met name mijn verticale grip is een dingetje. Ik haal namelijk obstakels met meer dan 6 korte touwtjes niet, omdat ik steeds verder naar beneden glijd met mijn handen. Ik ben daar nu specifiek op aan het trainen. Deze stomme touwtjes en verticale stokjes waar je aan moet hangen en van de een naar de ander moet verplaatsen is het zelfde verhaal. Mocht iemand daar nog een tip voor hebben?