[verwijderd] Ik denk dat de emoties van KleineLai in dit geval vooral uit haarzelf kwamen en de fase van haar leven waar ze in zit. Ik heb al eerder aangegeven dat ik het daar verder in haar afwezigheid niet over wil hebben want dat vind ik niet fair.
En als antwoord op je algemene vraag; nee. Ik vind dat als iemand zich op een bepaalde manier kleedt, en dat weerstand oproept. Echt absoluut niet dat diegene dan zijn/haar kleding moet aanpassen. En al helemaal niet als die gevoelens vooral voortkomen uit allerlei aannames, vooroordelen en wellicht gevoed door negatieve media-aandacht.
Ik ben echt een enorme voorstander van een samenleving waar iedereen gelijkwaardig naast elkaar leeft en iedereen zich op straat beweegt zoals hij of zij wil. In dragkleding, met een kort rokje, met niqab, keppeltje, hoofddoek, rasta haren etc.
Als we uit angst voor allerlei gevoelens weer van alles gaan laten en verbieden. Dan voelt dat voor mij als terug naar de Middeleeuwen waar je de brandstapel opging als je te ‘anders’ was en waar bijv Joden stelselmatig vervolgd werden. Ik vind het nou juist zo mooi dat iedereen anders is en koester die pluriformiteit.