Ik zit net wat meer te lezen over het verbod. Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik verbaasd raak. Vanuit de sectoren zelf (ov, zorg, andere openbare instanties etc.) was hier helemaal geen vraag naar vanuit medewerkers. Er zijn ook geen veiligheidsincidenten bekend van vrouwen met gezichtsbedekking. Het gaat waarschijnlijk om 150 tot enkele honderden vrouwen in Nederland. In de grote steden, zoals Utrecht bijv. hooguit 20 vrouwen. Deze vrouwen maken ook nog nauwelijks gebruik van deze voorzieningen. Op scholen zijn er tot op heden geen gevallen bekend, waarbij kinderen volledig bedekt zijn.
Waar gaat dit in hemelsnaam over? Er is helemaal geen probleem en het ontbreekt volledig aan objectieve argumentatie om ook vrouwen in boerka mee te nemen in dit verbod. Mensen voelen zich onveilig, maar als ik lees hoeveel vrouwen volledig gesluierd zijn in Nederland, vraag ik mij af hoe vaak je hier nu echt mee geconfronteerd wordt in het dagelijks leven en je daadwerkelijk onveilig voelt 😬. Zijn er geen andere zaken waar de politiek zich druk over moeten maken dan die welgeteld 0,00001% van de Nederlands bevolking in boerka?
Ik heb mijn mening inmiddels gevormd en vind het doodzonde dat mijn belastingcenten zijn gebruikt voor iets wat geen probleem was, momenteel geen probleem is en waarbij de kans nihil is dat het ooit een probleem gaat worden als het puur gaat om veiligheid. Ik vind de hele heisa zwaar overtrokken.